Copywriting

Redactiebureau ConScript schrijft case studies, nieuwsberichten en evergreen content
voor B2B bedrijven en organisaties die actief zijn in industriŽle sectoren.

Case studies

Case studies of applicatieverhalen zijn artikels waarin een realisatie bij een klant beschreven wordt. Het zijn doeltreffende marketing tools omdat u niet alleen bepaalde klanten als referentie naar voor kan schuiven maar ook omdat u op een overtuigende manier kan aantonen welke meerwaarde uw producten en/of diensten in een concreet project kunnen bieden.

Doorheen de jaren hebben we al honderden van dergelijke applicatieverhalen geschreven. We hebben de nodige ervaring om van de interviews aangename gesprekken te maken en artikels te schrijven waar alle betrokken partijen meer dan tevreden over zijn.

U kan de case studies gebruiken in uw eigen communicatie en eventueel ook, in overleg met uw klant, ter publicatie aanbieden aan vakbladen.

We geven u indien gewenst graag meer uitleg over hoe dergelijke artikels doorgaans tot stand komen.

Evergreen content

Met evergreen content bedoelen we alle tijdloze teksten die dieper ingaan op een bepaald onderwerp om uw doelgroep los van de actualiteit te informeren en te inspireren. Dat kan een korte tekst zijn waarin kort en bondig een bepaald punt gemaakt wordt tot een uitgebreid document dat de lezer doorheen meerdere aspecten van een thema loodst.

Het schrijven van evergreen content is ontzettend belangrijk in online marketing. U kan er los van de actualiteit antwoorden geven op vragen die uw (potentiŽle) klanten zich stellen. Zo bouwt u uw website en nieuwsbrieven uit tot een platform dat veel verder gaat dan het louter promoten van uw producten en diensten.

Dankzij onze technische achtergrond zijn we in staat om de essentie van technologische uitdagingen en oplossingen te vatten en deze op een heldere en overtuigende manier te verwoorden.

Last but not least: de essentie van technologische oplossingen - dat zijn uiteraard de verkoopargumenten van uw producten en diensten. Precies daarom mag evergreen content niet ontbreken in uw marketing mix.

Klinkt dat allemaal wat abstract? We maken graag de tijd om samen met u te bekijken welke tijdloze content gemaakt kan worden om uw producten en diensten duidelijker in de markt te zetten.





Nieuwsberichten

De laatste nieuwtjes, die volgen we allemaal. Dat maakt nieuwsberichten efficiŽnte marketing tools, niet alleen om nieuwe producten en diensten aan te kondigen maar ook om het verhaal achter uw bedrijf en uw producten en diensten tot leven te brengen.

Bedenk wel Ė we moeten daar eerlijk in zijn Ė dat u niet Lady Gaga bent. Marketeers hebben nogal eens de neiging om de interesse van het publiek in nieuwsberichten van hun organisatie te overschatten. Zelfs zaken die voor uw bedrijf of uw productaanbod een hele omwenteling betekenen, hebben voor de markt misschien slechts een beperkte relevantie.

Het is dus zaak van te focussen op de lezer. En vooral, het nieuwsfeit als een kapstok te gebruiken om een verhaal te brengen dat de lezer wel fascineert of inspireert. Dat kan een verkoopargument zijn, want een goed verkoopargument is per definitie iets waar de lezer wat aan heeft. Maar u kan een nieuwsfeit ook aankleden door het te positioneren in een actuele trend of het te linken aan een technologische innovatie.

En kapstokken Ė die zijn er in overvloed. We helpen u graag bij het genereren van ideeŽn en uiteraard ook bij het uitschrijven ervan tot professionele en doeltreffende nieuwsberichten.





Persberichten

In de copy & paste cultuur van vandaag zijn de beste persberichten artikels die zonder verdere ingrepen gepubliceerd kunnen worden. De case studies en nieuwsberichten die wij voor onze klanten schrijven, komen dan ook regelmatig in de vakbladen terecht.

Bedenk wel dat deze artikels meer nog dan de teksten in uw eigen publicaties moeten focussen op de lezer, eerder dan op uzelf. Bij de publicatie van persberichten moet u namelijk niet alleen de lezer overtuigen, maar ook de redacteur die beslist over wat wel en niet gepubliceerd wordt.

Praktische info

Onze artikels op Productivity.be geven een goed beeld van onze benadering en schrijfstijl, en de onderwerpen waarin we actief zijn. We zijn er trots op schrijfopdrachten uit te voeren voor een aantal van de meest vooraanstaande spelers in industriŽle automatisering, maar werken met evenveel inzet voor sommige kleinere bedrijven in B2B.

Hoewel onze naam daarbij zelden zichtbaar is Ė de meeste klanten gebruiken onze teksten alsof ze die zelf geschreven hebben, wat ook de bedoeling is Ė doen we bij elke opdracht opnieuw ons uiterste best om een zo goed mogelijk resultaat af te leveren.

Algemene voorwaarden

Tarieven



Contact

Redactiebureau ConScript
Hulstsestraat 10
B-2431 Veerle-Laakdal

Erwin Vanvuchelen
+32 (0)475 64 99 34
erwin@conscript.be
erwinvanvuchelen
twitter.com/evanvuchelen
linkedin.com/in/erwinvanvuchelen